Buscando, por favor espere....

Estás en: ACTUALIDAD

Palacio de Congresos - València

Vés enrere Palacio de Congresos

Volver

La facturació congressual en 2023 s'ha incrementat un 26,4%, respecte al millor any en la història del Palau

• Imatge del Palau de Congressos

16/01/2024

  • El Palau de Congressos de València presenta les línies d'actuació per a l'exercici 2024
  • La facturació total i congressual en 2023 s'ha incrementat un 14% i un 26,4%, respectivament, respecte al millor any en la història del Palau
  • L'exercici 2024 preveu un augment entre el 20-25% en la facturació global respecte al passat any i un creixement del negoci internacional entre un 59-66%
  • “Per a mantindre la seua competitivitat”, en 2024 el Palau invertirà 1.500.000 euros provinents de Fons NextGeneration als quals se sumen 500.000 euros de l'aportació ordinària de l’Ajuntament de València

La presidenta del Consell d'Administració del Palau de Congressos, Paula Llobet, ha acudit hui a la presentació del Pla d'Actuacions 2024, que ha tingut lloc en les instal·lacions del recinte.

Les persones que formen part de la plantilla i les principals empreses proveïdores i aliades estratègiques del Palau han assistit a este acte en el qual, la directora gerent, Sylvia Andrés, ha presentat les principals línies d'actuació que marcaran la direcció del Palau durant este exercici.

Durant la presentació, s'han destacat els principals assoliments aconseguits en 2023, any en què s'ha crescut un 23,5% en facturació total respecte a 2022 i un 14% respecte al 2019 (el millor any de la història del recinte fins ara). Quant a l'àmbit congressual, la facturació s'ha incrementat un 34% respecte al 2022 i un 26,4% respecte a 2019. A estes fites cal afegir l'impuls en la competitivitat de l'edifici, generat per les inversions realitzades en 2023, l'import de les quals ascendix a 1,8 milions d'euros als quals s'han sumat 400.000 euros addicionals, provinents de la subvenció ordinària de l'Ajuntament de València. “Estes inversions han permés al Palau millorar la seua imatge apostant per la digitalització, la innovació i la sostenibilitat i adaptant-se a les noves tendències del turisme de reunions. Entre altres iniciatives, s'ha dotat de millors equipaments audiovisuals, ha modernitzat i actualitzat les seues infraestructures, i s'ha millorat el servici i l'experiència del client”.

En esta reunió, l'equip del Palau ha compartit la seua visió del projecte, en el qual actualment està treballant, “per a aconseguir els grans reptes que s'ha marcat en este exercici”. Entre ells, el recinte es focalitzarà principalment en la sostenibilitat econòmica i la creació d'oportunitats generades per les inversions que es realitzaran i que ascendixen a 500.000 euros de l'aportació ordinària de l'Ajuntament de València als quals se sumaran 1.500.000 euros provinents de Fons de Recuperació i Resiliència EU Next Generation. Estos Fons estan emmarcats en el Pla de Sostenibilitat Turística en Destí de València i permetran, per exemple, aplicar la Intel·ligència Artificial en el turisme de reunions, així com un major avanç en la consecució dels Objectius de Desenvolupament Sostenible. En este sentit, el Palau continuarà el seu esforç per contribuir als compromisos adquirits per la ciutat tant en relació amb la seua candidatura com Capital Verda Europea, com a ser un destí neutre en emissions en 2025.

Quant a l'activitat prevista per a 2024, “les dades són molt positius i tot indica que augmentarà entre un 20-25% respecte a l'any anterior”. Així mateix, és important destacar la previsió de creixement de la facturació internacional entre un 59-66%, sent el nombre d'esdeveniments internacionals pràcticament el doble que en 2023. “Mantindre esta tendència positiva de creixement principalment internacional, serà un dels majors reptes en la implementació del Pla d'Actuacions actual, el qual consolida l'estratègia iniciada en l'exercici anterior, mitjançant la cerca d'aliances i la creació de sistemes d'alerta que ens permeten visualitzar noves oportunitats de negoci i mantindre l'elevat nivell de satisfacció del client, millorant d'esta manera el posicionament de València en el rànquing del turisme de reunions”.