S'està cercant, espereu....

Notícies Destacades | Ajuntament de València - València

Cerca de notícies

Data (dd/mm/aaaa)

Cerca per dia

Últimes notícies


Tornar

L'Ajuntament llança una campanya per a promoure la reflexió davant els microrracismes

• Cartel de la campaña contra el racismo

05/03/2024

  • 10 autobusos de l'EMT circularan per la ciutat amb el lema “Entre broma i broma, el racisme és mostra”
  • Marta Torradoha presentat esta iniciativa en la qual col·labora l'alumnat i professorat del Comenius Centre Educatiu, amb la creació de 10 vídeos sobre el tema

L'Ajuntament de València ha impulsat una nova edició del taller de videocreació exprés que desenvolupa el Comenius Centre Educatiu per a educar en valors de convivència i de no discriminació. En esta activitat socioeducativa, que s'emmarca en el programa municipal ‘Divercinema’, han participat 90 alumnes i alumnes del Grau Superior d'Imatge i So que han creat 10 audiovisuals que conten històries de microrracismes i visibilitzen expressions normalitzades per a promoure la reflexió i l'autocrítica.

La regidora de Servicis Socials, Marta Torrado, ha presentat hui estos 10 curts que, juntament amb els seus respectius cartells i eslògans promocionals, conformen la base de la campanya municipal “Entre broma i broma, el racisme és mostra” que des de hui i fins al pròxim 19 de març serà present als carrers de la ciutat.

Concretament, un d'estos cartells és el que il·lustra la pancarta publicitària amb la qual s'ha vinilat 10 autobusos de l'EMT (de les línies C2, C3, 9, 10, 11, 35, 71, 9 i 92) i en la qual es pot trobar un codi QR per a escanejar i visualitzar els curts”, ha explicat la regidora després d'agrair la col·laboració de l'alumnat i professorat del centre educatiu implicat des de fa 9 anys en esta iniciativa municipal que va començar fa més de 15 anys.

“L'objectiu d'esta campanya és mostrar conductes quotidianes que contribuïxen a perpetuar discriminacions per motius racials o ètnics i que atempten contra la personalitat, dignitat i integritat de les persones, perquè és necessari el coneixement d'estos microrracismes per a la conscienciació social de la seua existència”, ha detallat Marta Torrado.

En la presentació d'esta campanya també ha participat la directora dels Cicles Formatius del Comenius Centre Educatiu, Ana Llorens, qui ha manifestat que la campanya és el final d'un procés que comença amb el citat taller exprés que es desenvolupa en set dies, “temps en el qual l'alumnat realitza un aprenentatge professional, però també social”.

Recursos multimèdia

Marta Torrado